inga telefon samtal.

Hej!
Har inte hört något besked idag av socialen. Så då antar jag att dom ringer mig på måndag. Då får fredag kvällen visa vart den leder. Köpte mig några bira så sitter "hemma" och chill dricker men får se om man går ut. Även om man är i en kris så kan man väl ha roligt? Tråkigt att bara låsa in sig, man måste bibehålla sitt vanliga ja också fast det är tuffa tider. Och jag vet inte hur andra fungerar men stäng inte vänner ute. försök komma ut det kan vara vad som helst, typ en fika eller bio. Eller bara umgås med någon man tycker om. För låser man in sig i sina kris situationer så kommer det leda till depression och den vill man ju inte ha med sig. Så även i en kris fortsätt som det vore som vanligt. Det kan vara jätte tufft men se då till att du har dom rätta vännerna på plats så kommer dom hjälpa och stötta i alla lägen. Och på följden av depression kan ju vara att du slutar gå ut till jobb eller skola för det är tungt och till slut är man sjukskriven och man vill inte gå ut och vistats bland folk och då har vi kommit till att man inte klarar av att åka buss/tåg eller hur man tar sig dit. Och har man gått så långt att det är jobbigt att vara balnd folk och man känner sig osäker, ja men då har man dragit på sig socialfobi och det vill man inte.Man måste försöka behålla sitt jag under tiden. För det löser sig alltid förr eller senare. Man måste alltid försöka är alltid bättre än att inte göra det och positiv måste man vara. Och klarar man inte sprida positiv energi själv så kan någon annan hjälpa en på traven. Antingen har man vänner, eller så kan man bara kolla på youtube eller lyssna på en podd med någon som sprider energi, så brukar man oftast få lite energi själv också. Men nu tänker jag inte depp talka mer för idag utan nu tänker jag försöka ha en lyckad kväll och se det positiva i det jag faktiskt har!
Hejdå!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0