Folk idag...

Hej hopp alla glad goa pojkar tjejer, damer herrar, flickor och killar. 

Lite väl onödigt långt välkomnade. Skit samma.

Idag tänkte jag skriva om sociala medier. 

Jag lovar att nästan alla har den jobbiga jäveln på sin Facebook eller instagram, snapchat kik och ask, twitter. Just nu är det dom ända jag kommer på. Iallafall den "jobbiga jäveln" det är den som kommenterar allt med bara negativt. Den som ger en skit fast man inte ens är värd det. Det är den jag menar. Exakt en sån hade jag på min snapchat. 

Jag svarade inte den här personen pga att hens snaps var inget att svara på. Och jag har inte tänkt på att ta bort hen för att jag använder inte snap så himla ofta. Jag kan kolla på vad folk lägger upp i "historiken" typ 1 gång i veckan. Och kolla på dom jah får skickade till mig. Och ibland får jag nå ryk och bara skicka liksom. Men då ska den jobbiga jäveln komma och kommentera. Som nu när jag la upp i min historia "godnatt" då får jag en hemsk bild tillbaka av hen som jah då väljer att inte svara på. Då skriver hen i chatten på snap att jag är en hora för jag inte svarar. Sakta i backarna här nu va. 1 en hora tar betalt för sex? 2 en godnatt selfie kan verkligen inte klassa mig  som hora. 3 hur orkar folk med att ta sån skit?! 

Som jag nu som knappt använder snap ska jag radera folk som jag inte har koll på om dom är snäll eller elak. Om personen då stör sig på mig så är det väl den som ska ta bort mig? 

Men så funkar det inte idag. Man måste kränka person lite innan man ska ta bort den. Varför inte bara ta bort personen om man inte gillar den. Varför ens lägga till personen ifrån första början om man stör sig. Det före kommer överallt att folk är elaka. Ska det vara så himla svårt att låta en människa vara? 

Som jag nu orkade inte käfta tillbaka, fanns ingen mening med det. Så jag blockade och tog bort människan. Usch för såna, det är mycket hårdare ord mot folk idag än vad det var förut. Visst det har alltid funnits näthat osv. Men den är tagen till en annan nivå. 
Tråkig men sant. Livet får gå vidare. 

Kändes som ett väldigt onödigt inlägg men kände att jag ville skriva ut detta.  

Vi hörs när vi hörs! Pusss 😚

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0