första jobbdagen!

Hallå!

Började med att klockan ringde 05:00 ni kan ju tänka min första tanke som dök upp, typ skjut mig! Fixade i ordning mig och fick springa till bussen för höll på att missa den. Kommer lite tidigt så bestämmer mig för att käka på donken, går in och beställer en chees med pommes! DÅ har dom ju bara frukost, så fick ta en torr macka det var ju mindre lyckat :( .. sedan ska arbetsdagen börja. Det var spännande och riktigt kul.. Började med att vi fick veckans största leverans, och pall-lyften och jag är inte vänner. Gud va jag höll på för att kunna flytta pallarna, vi fick 5 pall med massa varor. Skulle ta bort plasten på en pall, får en vara i huvudet, jag som var så rädd att varorna skulle gå sönder också får jag den i huvudet. menmen sen var det dags att larma och banda, band maskinen och jag är inte heller vänner ibland gick det jätte bra och ibland blev det bara skit, men vi är mer vänner en pall-lyften..och för er som inte vet vad band maskin är, så är det oftas ett band runt en vara där det står elgiganten eller siba, ni vet vilket band jag menar? det är sånt jag håller på med. Och det roligaste av allt var ju att slå sönder varor som inte fungerade längre, tex en kamera hemtelefon, palttänger, hörlurar massa grejer hade jag sönder med en klubb hammare som jag döpte den till nu medan jag prata med min vän Jonny i telefonen. Men det andra roliga va ju gud vilka snygga arbetskamrater jag har! MUMSMUMS! Just nu är jag rätt så trasig, och behöver mig en dusch. Sen tänkte jag lägga upp mina ben i soffan och kolla på film och äta mackor och dricka lite te för avkopplingens skull känner att jag måste vila mina trasiga ben. Jobbigt att gå och stå en heldag! MEN det är ett grymt jobb!


hoppas alla haft en grym dag för det har jag

PJUUUSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0